tirsdag den 21. august 2012

Da Bassen blev til en bolle; )

Tænk sig en gang, at der er gået mere end et halv år siden jeg fødte den smukkeste dreng. På den ene side flyver tiden afsted og på den anden side syntes jeg også, at Malthe har været her altid: )

Malthe har altid været en lang dreng og dertil også meget slank dreng, men nu skal jeg da lige love for min Basse er kommet ind i kampen- ja, man kan vel kalde ham for lidt af en bolle- da han fyldte 6 mdr i lørdags skulle vægten og længden måles- 75 cm lang og 9,5 kg, hold nu op, hvor har den lille fyr givet den fuld gas. Malthe er vokset 22 cm og taget 5,9 kg på siden hans ankomst på Aalborg sygehus.

Det er nu ikke kun vægt og længdemæssigt Malthe har udviklet, motoriske er der også sket en hel del. Malthe møver sig rundt, dog mest i ring, alligevel kan vi tydelig følge hans ormespor rundt i hytten.

Mentalt skal jeg da lige love for, at den bette har fået sin helt egen vilje - ja, kom ikke her og sig at man i en alder af 6 mdr ikke ved hvad man vil; )

Halvårs-fødselsdagen startede med havregrød - mums, havregrøs med mango er bare sagen(At kartofler er en helt anden snak, er der vel ingen grund til at dvæle i). Herefter gik turen til oldefars 96 års fødselsdag.

Tænk sig, at Malthe er så heldig at have en oldefar i en så høj alder og alligevel så frisk og gæv, han er da virkelig inspirende i sig selv- jeg håber, at hvis jeg skulle være så heldig, at nå den alder kan bevare det gode humør, ligeså vel som ham.

Som sædvanlig var fødselsdagen rigtig hyggeligt og alle ungerne hyggede sig gevaldigt med at fange bier eller hvepse- ja, der er gang i den på Solvang når familien Nielsen indtager fællesrummet; )

Malthe afsluttede hans halvårs dag på Løvsangervej - første overnatning ude (Mor nervøs -jooo deeet). Men det gik heldigvis rigtig godt og i selskab med farmor, farfar, onkel Morten og faster- ja, så kan det vel næppe gå helt galt; ).


Lige lidt nye billeder fra Malthe alias "den lille bolle" ; )







 

2 kommentarer:

  1. Jubii nu skulle jeg altså også lige prøve det her kommentar-noget, du inspirerer mig jo! (At jeg så ikke lige kan finde ud af at svare dig på min egen blog er jo så en anden sag)
    Men lækker basse du har dig altså! Simpelthen sejt at han er blevet så flot stor. Og så lyder han jo ellers meget som min herhjemme - de dejlige små!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha blev altså nød til at svare (hahaha man er vel lidt sej når man sådan hitter ud af alt muligt med det her blog-halløj). Du har ret de er simpelthen så dejlige de små basser; )

      Slet