mandag den 17. september 2012

Red Velvet cupcakes

Jeg var så heldig, at jeg til min fødselsdag fik en Assistent røremaskine, den maskine er altså bare guldværd, om min mand syntes han fik for lidt bagværk herhjemme og derved håbede, at en røremaskine måtte være vejen frem- ja, det er ikke til at vide, men hvis det var hans mision, så må det siges at misionen er fuldført; )

Indtil videre har mit bagværk i maskinen primært været boller. Boller i alle former og afskygninger. Jeg syntes det er super spændende at eksperimentere med brød og hylder specielle opskrifter, som gør bagningen anderledes og dermed også sjov.

Nå, men via min mødregruppe hørte jeg om nogle cup cakes ved navn "Red Velvet", som navnet siger er der tale om røde cupcakes. Jaa.... farver, det må da prøves; )

Mums mums siger jeg bare og jeg er altså normalt ikke den store kagespiser, men disser kager er altså bare så lækre. Jeg tror det er en kombination af en let chokolade kage, med en super frisk topping, nemlig vanilie.

De er vildt flotte ikk'; )

Opskrift

4 dl mel
3,5 dl sukker
1 tsk vanilje sukker
2 spk kakao
2 tsk bagepulver
1 1/2 dl kernemælk
2 æg
100 g smør
Pastafarve indtil dejen får en dyb rødfarve


Bland alle de tørre ingredienser sammen. Tilsæt herefter den smeltede smør, kærnemælk og æg. Tildsidst tilsættes pastafarven, man kan også bruge frugtfarve, men der skal bruges rigtig meget for, at fremkalde den flotte røde farve.



Kagerne med vanilletopping.

Opskrift topping

En pakke Philadelphia uden smag
60 g smør
2 tsk vanilje aroma
1 vaniljestang
Flormelis


Bland osten og smøret - smøret skal helst have stuetemparatur, da det ellers kan være svært at røre ud. Herefter tilsættes de øvrige ingredienser. Bemærk at toppingen bliver tynd og sammenfaldende, hvis man bruger elpisker. Så vejen frem er håndkraft- piskeris i skålen og så skal der ellers piskes til den store guldmedalje. Personligt regner jeg med, at alt det pisken betyder, at jeg kan tillade mig at tage en ekstra kage; )

Go fornøjelse med bageriet; )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar