fredag den 14. december 2012

Julehygge i dagplejen

Tænk sig, at jeg idag har været til det første forældre komsammen i form af juleklip.  Hvor er det en anelse underligt at deltage som en voksen forælder i sådan et arrangement! Da dagpleje Helle sagde:ja, nu må alle de voksne gerne sætte sig ned- følte jeg mig da overhovedet ikk voksen, haha Malthe må ha en ung ung mor, ihvertfald af sind;)

Nå men idag var store juledag i dagplejen - derfor blev Malthe afleveret i FDF huset imorges- normalt plejer han pyller når jeg smutter om morgenen. Men idag ænsede han mig nærmest ikke;). Børnene juleklippede og bagte kager om dagen, mens forældre og bedster var inviteret på smagsprøver heraf samt æbleskiver om eftermiddagen.

Malthe sov da vi kom, men vågnede nu kort tid efter. Så vi nåede at hygge med bedsterne - spise æbleskiver og møde julemanden - og nå ja, ej at forglemme at danse omkring juletræet. 

Malthe havde også lavet julepynt- de klassiske karton julehjerter og juletræer med krusedulle- jeg kan ligesom fornemme vi får det smukkeste juletræ fremadrettet. Heldigvis ønsker farmor sig næsten altid   Julepynt i julegave, mon ikk Malthe kan være leveringsdygtig på den front maaaange år fremad;)

Men udover dette havnede børnene hver især dekoreret en julekugle med deres håndaftryk og navn- se det syntes jeg altså er hyggeligt og en super ide- malthes første julekugle, sejt.





Ellers har vi seriøst julehygget herude på landet- jeg beretter nærmere om vores hygge stunder her i julen senere- men indtil da skal I da lige se den sejeste "bob-slæde-fyr" i byen;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar