torsdag den 21. februar 2013

1 år - hurraaaaa

Den 18 februar blev vores lille skat 1 år- 1 ÅR, så nu karakteriseres vores lille dreng som et barn og ikk en baby.

Klichen skal da også lyde 'hvor blev tiden af?'- selvom det føltes som om Malthe har været her altid, så er det altså 'vildt' at det er et år siden jeg vækkede Dennis natten til lørdag med veer. 03 for at være præcis- mærkede jeg de første veer som udviklede sig til en reguler ve-storm, med opkast og veer med få minutters mellemrum, puha. Hvis jeg ikk var klar over livmoderen er en muskel, ja, så blev jeg det ihvertfald der.
Fødslen blev desværre ikk så 'let'- som jeg havde håbet. Malthe var stjernekigger og mine veer gik total i stå da vi kom til pressefasen, hvorved Malthe blev taget med kop.
Malthe blev også suget med det samme, da han var det man kalder 'forskrækket' da han kom ud og han kom derved ikk op på mit bryde som de plejer til at starte med, endvidere klippede lægen også nsvlestregen da det hele lige skulle gå lidt stærkt. Fødslen nager mig stadig- oplevelsen var fantastisk men dramatikken tilsidst skræmmer mig stadig og jeg har endnu ikk haft mod på, at gennem læse min fødselsberetning, men det kommer jo nok engang når jeg ved at jeg skal føde igen- og denne gang ku jeg godt ønske mig en lidt 'lettere' fødsel;)

Nå, det var egentlig slet ikk det jeg ville fortælle idag- men man blir altså en smule rørstrømsk ved sådan en 1 års fødselsdag ;)

Malthe blev vækket med sang på sengen- hvilket han syntes var TOP-SEJT- er der noget vores dreng kan, så er det altså at smile/grine så øjnene små sprækker- hans far griner på præcis samme måde- det er da for sødt;)



Nå, men fødselsdags forberedelser har det også været en del af- jeg fik lavet:
Chokolade cup cakes m vanilje frosting
Lagkage m lime+jordbærmousse
Frugthoved m frugtspyd som også var med i dp;)- mangler dog billede heraf

Hele familien mødte op- det er jo fantastisk når vi alle er samlet og Malthe stornød at være midtpunkt og ikk mindst få sin egen lille lagkage;)

Aftensmenuen stod op biller i karry, som er en af bassens favoritter- man er vel en knægt med hang til go dansk mad med sovs og kartofler.

Alt I alt en perfekt dag med masser af gaver og højt humør! Vi sender en stor tsk til vores familie som gjorde at dagen blev helt igennem perfekt. Særligt onkel og tanten som tog turen fra øen- det er da lykke;)









Ingen kommentarer:

Send en kommentar